Pszczółki
Grupa 4 latków
"W naszej grupie po polsku i angielsku mówimy i dobrze się przy tym bawimy, więc do nas zapraszamy - bawcie i uczcie się razem z nami !!"
Informacje dla rodziców:
Ważne informacje dla rodziców są przekazywane w INSO
Telefon: +48 56-676-04-17
Z nauczycielem grupy można się również kontaktować poprzez INSO
Zadania wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńcze na m-c Wrzesień 2023: | |
---|---|
Dziecko powinno : | |
- integracja grupy, nauka nawiązywania relacji rówieśniczych, | |
- poznanie miejsc i zasad w nowej sali, | |
- formułowanie zasad obowiązujących w grupie przedszkolnej, stworzenie kodeksu grupy, wdrażanie do przestrzegania zasad, | |
- nauka wyrażania ruchem ciała treści piosenki, | |
- nauka pojęć dotyczących wielkości przedmiotów: mały, duży, najmniejszy, największy, | |
- zdobycie wiedzy o utrzymaniu higieny dłoni oraz jamy ustnej, | |
- utrwalanie nazw kolorów, | |
- rozwijanie wyobraźni ruchowej, poczucia „pulsu” i rytmu w muzyce, | |
- nauka współpracy, dokonywania analizy sylabowej wyrazów, | |
- rozwijanie mowy, | |
- wdrażanie do samodzielnego ubierania się podczas gimnastycznych zajęć, wykonywania zadań w kartach pracy, | |
- poszerzanie wiedzy o: cechach wspólnych u ludzi, różnicach – nauka tolerancji, empatii, | |
- poznanie zasad bezpieczeństwa na ulicy i drodze, poznanie niektórych znaków drogowych niezbędnych dla pieszego, nauka przechodzenia przez pasy, | |
- dbanie o wszechstronny, ogólny rozwój dzieci: ruchowy, emocjonalno-społeczny, poznawczy, rozwijanie zmysłów. |
Bloki tematyczne na m-c Wrzesień 2023r. |
---|
I - POZNAJMY SIĘ ! (01.09 - 08.09.2023) |
II - W NASZYM PRZEDSZKOLU (11.09 - 15.09.2023) |
III - JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI (18.09 - 22.09.2023) |
IV - BEZPIECZNI NA DRODZE (25.09 - 29.09.2023) |
Wiersz na m-c Wrzesień 2023r. |
---|
Lustra Agnieszka Kornacka Dobieramy się parami, Witamy się oklaskami. Pocieramy się noskami I stykamy się łokciami. Chwytamy ręce kolegi, Trenujemy razem biegi. A teraz wszyscy kucamy I swoje ręce puszczamy. A na podłodze parami Stopami się spotykamy. I za ręce się chwytamy. Delikatnie się bujamy. Teraz wstajemy parami, Jesteśmy swymi lustrami. Jeden z nas ruch pokazuje A drugi go naśladuje. Pociąg Agnieszka Kornacka Ustawiamy się gęsiego, Łapiemy jeden drugiego. Wołamy głośno: uuuu! I pociąg rusza: ciuch… Światło zielone! Idziemy… Światło czerwone! Stajemy! Zielone… Czerwone… Zielone… Czerwone… Zielone… Czerwone… Wszyscy tworzymy stonogę I dalej ruszamy w drogę. Jeden krok do przodu I stajemy znowu… A teraz, stojąc gęsiego, Łapiemy jeden drugiego I razem siadamy, Sąsiada puszczamy, Sąsiada puszczamy Wierszyk paluszkowy Tu jest ul, ul to dom, gdzie pszczoły śpią. Pszczoły ciężko pracują. Pszczoły z ula wylatują, jedna, dwie, trzy. Dwa, trzy, cztery, pięć. Bzzzzzz, bzzzzz!
|
Piosenka na m-c Wrzesień 2023r. |
---|
Bo w przedszkolu sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko 1. Budzik rano woła mnie: – Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień! Niecierpliwie tupie but: – Ruszać czas tup, tup. Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani, już od progu z uśmiechem nas wita. Z nami śpiewa i z nami się bawi, i o wszystko ją można zapytać. (×2) hau, hau, hau! – prosi pies. Kotek mruczy: – Ja bym chciał z tobą iść, miau, miau. Ref.: Bo w przedszkolu czeka nasza pani.. Karuzela* sł. i muz. Tradycyjne Chłopcy, dziewczęta, dalej spieszmy się! Dzieci stoją w kole i trzymają się za ręce; poruszają się w kole, wystawiając do przodu raz lewą, raz prawą nogę. Karuzela czeka, wzywa nas z daleka. Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie. Pokazują gest ręką: wysocy / niscy. Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie! Tupią i podskakują, poruszają się szybkim cwałem po obwodzie koła. Hej, dalej, dalej do zabawy spieszmy się! Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie! Hej, dalej, dalej do zabawy spieszmy się! Każdy lubi coś innego sł. Marcin Przewoźniak, muz. Robert Dziekański 1. Lubię rakiety! – A ja pluszaki! Kocham kotlety! – A ja lizaki! Umiem rysować! – A ja nie znoszę! Nie lubię kotow! – Kota poproszę! Ref.: My, dziewczyny! My, chłopaki! My jesteśmy przedszkolaki. Każdy lubi coś innego! Mam szacunek dla każdego! 2. Świetnie buduję! – Umiem ci pomoc! Każdy coś umie. – Każdy – wiadomo! On najmądrzejszy. – Ona mądrala. Jestem najmniejszy! – Jestem nieśmiała... Ref.: My, dziewczyny!... 3. Nie ma nikogo niepotrzebnego. Nie ma nikogo mało ważnego. I ten zwyczajny – i ten jedyny. Każdy jest inny, więc go lubimy! Ref.: My, dziewczyny!...
|